Van website tot video
Dat vertellen doen we op verschillende manieren. Om zoveel mogelijk Hilversummers kennis te laten maken met de vrijwilligers, ontwikkelen we meerdere versies: het ‘hele’ verhaal, een korte versie van het verhaal en de kern van het verhaal in één zin. Die zinnen kom je in heel Hilversum tegen: in bushokjes, langs de weg of op het station.
Het hele verhaal wordt uit zo’n zin niet meteen duidelijk. Wel is het duidelijk dat er een overkoepelend thema is: iets voor een ander doen. Van boodschappen doen tot helpen met huiswerk of samen een wandeling maken. Het benadrukt dat vrijwilligerswerk klein kan zijn, niet veel tijd hoeft te kosten en dat iedereen iemand kan helpen. Op andere plekken vertellen we een wat groter deel van het verhaal. We combineren deze met foto’s van de duo’s, om de mensen achter de verhalen een gezicht te geven. In deze variant vertellen we kort over de situatie van de duo’s, gevolgd door een quote waarin de vrijwilliger vertelt hoeveel het werk voor diegene betekent. Om te laten zien dat vrijwilligerswerk loont.
De volledige verhalen van de vrijwilligersduo’s verzamelen we op een speciale website. Een online omgeving, die draait om vrijwilligerswerk in Hilversum. Via QR-codes op de borden, onder de korte verhalen en in krantadvertenties kunnen geïnteresseerden alle verhalen lezen. Op de website staat ook een quiz, waarmee mensen kunnen ontdekken welk type vrijwilliger zij zijn.