Blik case header zaam

Project

Koersambities in allemanstaal

ZAAM

De ontwikkelingen in het onderwijs gaan snel. ZAAM, een stichting van 23 middelbare scholen in en om Amsterdam, wil haar koersambities helder communiceren. Niet met een taai document, maar met een boodschap die leeft binnen de organisatie. Blik vertaalt het koersplan naar een herkenbare en inspirerende visuele vorm, zodat directeuren, docenten en ondersteunend personeel zich erin herkennen en gemotiveerd worden om samen de koers te realiseren.

Nieuwsgierig naar strategische koerscommunicatie?

Download onze gids ‘Strategische koers: aanpak in beeld!’ voor werkwijze, planning en kosten.

In het kort

Opdrachtgever
ZAAM

Looptijd
3 maanden

Expertises
Koerscommunicatie | campagneontwikkeling

Campagnemiddelen

Brochure in postervorm, fotografie, nieuwjaarsboodschap

Aanleiding

ZAAM begeleidt en inspireert jonge mensen in hun ontwikkeling tot zelfbewuste en verantwoordelijke wereldburgers. Om dit doel te bereiken, heeft de stichting een koersplan opgesteld. Maar hoe zorg je ervoor dat deze ambities niet alleen op papier bestaan, maar ook daadwerkelijk gaan leven in de scholen?

Zaam koers 1

Aanleiding

Blik brengt de koers terug tot de kern. Een pagina-dik document wordt omgevormd tot een brochure in postervorm, waarin de ambities helder en toegankelijk zijn verwoord. Geen jargon, maar allemanstaal. Leerlingen en medewerkers staan centraal, want de koers gaat over hen.

Onze fotograaf legt echte mensen vast: docenten, ondersteunend personeel en leerlingen. De ambities worden vertaald naar persoonlijke citaten, zodat het geen abstracte beleidsplannen meer zijn, maar woorden van de mensen die de koers samen waarmaken.

Zaam_koers

Daarnaast ontwikkelt Blik een nieuwjaarsboodschap voor de voorzitter van het College van Bestuur. Een moment om medewerkers te bedanken en hen vol energie het nieuwe jaar in te laten gaan. Want zonder hen is er geen onderwijs.

Het resultaat? Een koers die niet in een la verdwijnt, maar zichtbaar en voelbaar wordt binnen de hele organisatie.

Koerscommunicatie die werkt

  • Koerscommunicatie: Het koersdocument wordt omgezet in een inspirerend en begrijpelijk verhaal.
  • Campagneontwikkeling: Met visuele middelen zoals een postervormige brochure en fotografie wordt de koers tastbaar en herkenbaar.

Wil jij duidelijk maken hoe het in elkaar zit?

Wij vertellen jouw verhaal helder en visueel