Een interventie, artikel of onderzoek?
Zodra Blik de organisatie binnenstapt om gesprekken te voeren, is de eerste interventie meteen gestart. Medewerkers horen van elkaar hoe zij de verandering voor zich zien. De inhoud van deze gesprekken levert ons input voor de campagne. Tegelijkertijd kan het een artikel voor op intranet zijn, dat veel meer mensen in de organisatie bereikt. Ook koppelen wij deze info terug naar het bestuur, dat daardoor weet wat de stemming is. Is het voeren van deze gesprekken een interventie? Levert het een mooi artikel op voor intranet? Of is het een onderzoek voor een campagne? Je raadt het al: het is het allemaal!
Gespreksstarters
Meestal is de koers helder. Maar wat betekent het precies voor de werkzaamheden van de medewerkers? Wij ontwikkelen middelen en interventies om teams daarover met elkaar in gesprek te laten gaan: gespreksstarters. Dat kan een korte, prikkelende animatie zijn met een vraag die je ‘aan’ zet. Ook maken we beeldende praatplaten of een gespreksspel dat in een team gespeeld kan worden. Dit zijn middelen waarmee we teamleiders faciliteren om het met hun team over de verandering te hebben.