Wat blijkt? Medewerkers vinden het thema belangrijk en willen duurzaam reizen. Maar ze missen een herinnering aan de doelen en willen tools om de trein te nemen. En het moet niet alleen op het bord van de medewerker liggen. De organisatie moet ermee aan de slag gaan en beleid maken. De communicatie moet motiveren, met een focus op wat wel kan (gemakkelijker de trein nemen), in plaats van niet mag (in het vliegtuig stappen). De campagne moet overbrengen: we zijn ermee bezig, en we zijn onderweg. Right on track!
Stimuleren doen we zó
Blik stelt de communicatiestrategie op, die bestaat uit vier onderdelen. We realiseren inhoud én vorm.
1. Deel feiten en cijfers
Concrete communicatie op basis van feiten en cijfers overtuigt de doelgroep, want dit zit in het DNA van de universiteit en haar medewerkers. Dit stellen we centraal in de communicatie.
2. Houd op de hoogte
Medewerkers willen serieus worden genomen. Dus niet eens in de zoveel jaar ambities inzien, maar op regelmatige basis op hoogte worden gehouden van de status de van ambities. Met updates maken we dit inzichtelijk: hoeveel CO2-uitstoot is er al bespaard? Het maakt helder dat de organisatie en medewerkers het samen doen.