De kracht van herhaling
Die campagne maken we natuurlijk niet alleen, maar samen met DSG Fulfilment-werknemers uit alle lagen. We kijken daarbij vooral hoe de communicatie elke dag gaat. Hoe is het contact onderling, hoe (vaak) praten de teamleiders met de orderpickers, worden er veel vergaderingen gehouden en wat wordt daarin besproken? Schipper: “Je bent echt met elkaar in de weer. Het is niet: ‘het communicatiebureau zegt dit of dat’, je zoekt met elkaar naar de beste weg.”
Uit die gezamenlijke zoektocht kwamen verschillende thema’s; elke vijftien weken richten we ons op een ander aspect uit de strategische koers. Dat zijn dan hele concrete dingen, zoals het op tijd aangeven van beschadigingen, je werkplek netjes houden of voorraden op tijd aanvullen. Om elk thema zichtbaar te maken, hangen we posters op in het magazijn, en op de kantoren en heftrucks. We maken een animatie waarin we alle doelen nog eens op een rijtje zetten, uitleggen waarom DSG Fulfilment moet veranderen en welke acties daarbij horen. Voor de teamleiders ontwikkelen we een dagstartbord, een hulpmiddel waarmee zij het thema levend kunnen houden in de gezamenlijke dagstart.