BOSK

Project

Campagne voor en door jongeren met een beperking

BOSK

Jongeren met een beperking krijgen vaak hulp aangeboden zonder dat ze erom vragen. Goed bedoeld, maar niet altijd nodig. BOSK wil dat deze jongeren zélf de regie nemen over hun verhaal. Daarom bedenken en ontwikkelen zij, samen met Blik, een campagne die duidelijk maakt: "Dat kan ik zelf wel!"

Meer weten over campagnes met Blik?

Download onze gids ‘Publiekscampagne: aanpak in beeld!’ voor werkwijze, planning en kosten.

In het kort

Opdrachtgever
BOSK

Looptijd
6 maanden

Expertises
Co-creatie | campagneontwikkeling

Campagnemiddelen
Campagneboodschap, visuele stijl, presentatiemateriaal

Aanleiding

Zelfstandigheid is voor iedereen belangrijk. Maar jongeren met een beperking worden vaak geholpen voordat ze daar zelf om vragen. BOSK wil hen een stem geven en laten zien dat ze prima zelf kunnen aangeven wat ze nodig hebben – of juist niet nodig hebben.

Dkizw1

Aanpak

In plaats van een campagne te maken over de jongeren, zetten Blik en BOSK de jongeren zélf aan de slag. Een groep jongeren tussen de 9 en 19 jaar komt samen in Utrecht. Ze delen ervaringen, wisselen ideeën uit en werken samen aan een krachtige boodschap. Wat willen ze dat anderen weten? En hoe kunnen ze dat op een pakkende manier vertellen?

Zo ontstaat een campagne met een duidelijk signaal: de jongeren kunnen veel meer dan anderen vaak denken.

De uitkomst? Een campagne die letterlijk uit hun eigen woorden komt: "Dat kan ik zelf wel!"

Dkizw Case2
Dkizw Case3

Samen met Blik werken ze aan de visuele stijl en de presentatie van hun boodschap. Aan het einde van de dag presenteren ze de campagne niet alleen aan BOSK en Blik, maar ook aan hun eigen ouders. Zodat het voor iedereen maar meteen duidelijk is: ik heb misschien een beperking, maar dát kan ik zelf wel!

Dkizw Case4
Dkizw Case5
Dkizw Case6
Bosk beeld blokkopie

Campagnes die raken

  • Co-creatie: De jongeren bepalen zelf de boodschap en hoe deze wordt vormgegeven.
  • Campagneontwikkeling: Door de doelgroep zélf aan het roer te zetten, ontstaat een campagne die echt aansluit bij hun belevingswereld.

Wat heb jij nodig?

We creëren het samen met jou!