Ouder worden2

Project

Campagne over de toekomst van ouder worden

BeBright

Ouder worden doen we allemaal. Maar hoe ziet dat eruit in de toekomst? Waar wonen en werken we? Hoe blijven we gezond en krijgen we de juiste zorg? Het programma Ouder Worden 2040 verkent samen met publieke en private organisaties, kennisinstellingen en burgers hoe we ons kunnen voorbereiden op een vergrijzende samenleving. Blik ontwikkelt een herkenbare identiteit en een communicatiestrategie die mensen uitnodigt om het gesprek aan te gaan.

Direct aan de slag

Download onze gids ‘Publiekscampagne: aanpak in beeld!’ voor werkwijze, planning en kosten.

In het kort

Opdrachtgever
BeBright

Looptijd
4 maanden

Expertises
co-creatie | merkontwikkeling | campagneontwikkeling

Campagnemiddelen
merkverhaal, visuele identiteit, website, bijeenkomsten

Aanleiding

De samenleving veroudert. Dit brengt uitdagingen met zich mee, maar ook nieuwe kansen. Ouder Worden 2040 is een landelijk programma dat werkt aan een gedeelde visie op ouder worden in Nederland. Om zoveel mogelijk mensen bij dit gesprek te betrekken, is heldere en toegankelijke communicatie essentieel. Want ouder worden gaat niet alleen over later – het gaat over nu.

BB tijd

Aanpak

Blik begint met een creatieve sessie waarin het projectteam de kern van het programma bepaalt. Wat is het verhaal dat verteld moet worden? En welke woorden en beelden passen daarbij?

De rode draad wordt snel duidelijk: ouder worden is persoonlijk. Of je nu beleidsmaker, zorgverlener of burger bent, iedereen heeft ouders, grootouders, of denkt na over zijn eigen toekomst. Door deze persoonlijke invalshoek centraal te stellen, voelt iedereen zich aangesproken.

Blik ontwikkelt een sterke visuele identiteit en een herkenbare vraag als uitgangspunt voor de communicatie: "Hoe wil jij ouder worden?"

Deze vraag wordt gebruikt bij bijeenkomsten, waar mensen hun ideeën en ervaringen delen. De verzamelde inzichten worden zichtbaar gemaakt op de website, zodat verschillen én overeenkomsten tussen mensen duidelijk worden. Zo ontstaat een campagne die laat zien dat iedereen een rol speelt in de toekomst van ouder worden.

Bebright campagne
BB urgentie
BB eco

Een campagne die raakt

  • Co-creatie: Door een creatieve sessie met het projectteam ontstaat een gedeeld verhaal dat alle betrokkenen herkennen.
  • Merkontwikkeling: Een sterke identiteit en een centrale vraag zorgen voor een herkenbare en uitnodigende campagne.
  • Campagneontwikkeling: De vraag "Hoe wil jij ouder worden?" wordt de rode draad in bijeenkomsten en online communicatie.

Wil jij ook mensen persoonlijk raken en in beweging brengen?

Blik denkt graag met je mee!