Dat willen we laten zien!
Met het kwaliteitsrapport wil Abrona cliënten, familie, medewerkers, vrijwilligers en stakeholders informeren over waar ze trots op zijn, waar ze het beter willen doen en waardoor het soms niet lukt om ambities waar te maken. Het rapport is ook de manier waarop verantwoording wordt afgelegd over de kwaliteit van zorg van Abrona. Reflecteren inspireert medewerkers om zich nog meer te verbinden aan het proces van kwaliteitsverbetering. Abrona wil cliënten en familie hierin mee laten doen.
Gesprekken over het zorgproces, cliëntervaring en teamreflectie, gehouden in verschillende teams van Abrona, zijn de bouwstenen voor het rapport. Het is de taak van Blik om de informatie hierover te vertalen naar een rapport dat toegankelijk is voor een brede doelgroep.
Mattie vertelt dat het niet alleen om het kwaliteitsrapport gaat, het gaat om veel meer dan dat. ‘Het rapport komt er door de inzet van teams en teamleiders, cliënten en familie. Die hebben hier hard voor gewerkt en dat willen we laten zien.'