Uiterlijk en taal
Verbale identiteit
Hoe je als organisatie spreekt, zegt veel over wie je bent. Ben je persoonlijk of afstandelijk? Grappig of officieel? To-the-point of zo volledig mogelijk? Jouw identiteit bepaalt je stem. Wij ontwikkelen een stijl die die identiteit en stem met elkaar verbindt. Een toon die natuurlijk overkomt. De kern van je organisatie vatten we samen in een tagline, een slogan en/of een pay-off. Bestaande content vertalen we naar de nieuwe tone of voice, en we begeleiden je bij het toepassen in de praktijk.
Visuele identiteit
Je visuele identiteit is het visitekaartje van je organisatie. Het is het eerste wat mensen zien en waar zij een mening over (kunnen) vormen. Een goede visuele identiteit laat daarnaast heel concreet zien wat je doet. Wat voor soort dienst je verleent, of wat je verkoopt. Het is verwachtingsmanagement. In interactieve sessies en werkvormen maken we de uitstraling, samen met de organisatie, visueel. In co-creatie- en participatiesessies denken, doen en creëren betrokkenen mee. Op basis van deze input ontwikkelen we een visuele identiteit. Een logo, kleurgebruik, typografie, vormen en andere stijlkeuzes vormen samen jouw huisstijl. Hoe, wanneer en waarom je die stijl gebruikt leggen we vast in een huisstijldocument. We ondersteunen en adviseren, en zorgen dat je organisatie consequent om kan gaan met de nieuwe visuele identiteit.