Product

Visuele en verbale identiteit

Meer dan een huisstijl en tone of voice

Je visuele en verbale identiteit is wie je bent in woord en beeld. Het karakter en de uitstraling van je organisatie. Maar pas wanneer je uitstraalt wie je écht bent en spreekt met je eigen stem, wordt het authentiek. Blik ontwikkelt een herkenbare huisstijl en een verbindend narratief die de kern van jouw organisatie raken. Een visuele en verbale identiteit waardoor iedereen binnen en buiten de organisatie je verhaal kent, herkent en erkent. We halen op wat telt en geven woorden en beelden aan je verhaal. Elke stap samen met jou.

In co-creatie met alle lagen van de organisatie

Van corporate story tot huisstijl

25 jaar ervaring in corporate communicatie

Een toolbox waarmee jouw organisatie zelf verder kan

Plan een kennismakingsgesprek in om jouw visuele en verbale identiteit te bespreken.

Eerst even kennismaken?

Plan dan een gratis kennismakingsgesprek in! Samen bespreken we jouw wensen, doelen en plannen, en kijken we wat Blik voor jouw organisatie kan betekenen.

Wie je bent, in woord en beeld

Iedere organisatie - of het nou om een startup of een gemeente gaat - heeft een identiteit. Wij gaan met een schepnet door de organisatie en halen die identiteit naar boven. We organiseren sessies en workshops, gaan in gesprek met mensen en brengen in kaart wie je bent en waar je voor staat. In co-creatie met alle lagen van de organisatie geven we daar woorden en beelden aan. We ontwikkelen een stijl die het karakter van jouw organisatie weerspiegelt en vertalen dat naar communicatie. Van website tot logo, van huisstijl tot tone of voice.

  • Communicatie die laat zien waar jouw organisatie voor staat
  • Ondersteuning bij implementeren van nieuwe stijl en toon
  • Stijlgidsen, templates en basiselementen voor website en intranet

Laat zien wie je bent!

Prik een datum voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek over jouw identiteit.

Visuele identiteit6

Uiterlijk en taal

Verbale identiteit
Hoe je als organisatie spreekt, zegt veel over wie je bent. Ben je persoonlijk of afstandelijk? Grappig of officieel? To-the-point of zo volledig mogelijk? Jouw identiteit bepaalt je stem. Wij ontwikkelen een stijl die die identiteit en stem met elkaar verbindt. Een toon die natuurlijk overkomt. De kern van je organisatie vatten we samen in een tagline, een slogan en/of een pay-off. Bestaande content vertalen we naar de nieuwe tone of voice, en we begeleiden je bij het toepassen in de praktijk.

Visuele identiteit
Je visuele identiteit is het visitekaartje van je organisatie. Het is het eerste wat mensen zien en waar zij een mening over (kunnen) vormen. Een goede visuele identiteit laat daarnaast heel concreet zien wat je doet. Wat voor soort dienst je verleent, of wat je verkoopt. Het is verwachtingsmanagement. In interactieve sessies en werkvormen maken we de uitstraling, samen met de organisatie, visueel. In co-creatie- en participatiesessies denken, doen en creëren betrokkenen mee. Op basis van deze input ontwikkelen we een visuele identiteit. Een logo, kleurgebruik, typografie, vormen en andere stijlkeuzes vormen samen jouw huisstijl. Hoe, wanneer en waarom je die stijl gebruikt leggen we vast in een huisstijldocument. We ondersteunen en adviseren, en zorgen dat je organisatie consequent om kan gaan met de nieuwe visuele identiteit.

Meteen aan de slag?

Plan een kennismakingsgesprek in en ontdek hoe je jouw doelgroep betrekt.