Product

Publiekscampagne

Je boodschap onder de aandacht

Jouw organisatie heeft een missie. Een verhaal dat je met de wereld wilt delen. Maar hoe bereik je de juiste mensen? Hoe zorg je ervoor dat jouw boodschap niet alleen wordt gezien, maar ook wordt ervaren en gehoord? Blik ontwikkelt publiekscampagnes die raken. Met sterke beelden en pakkende taal vertellen we jouw verhaal. Visueel, aantrekkelijk en herkenbaar. We weten waar we jouw doelgroepen kunnen vinden, en maken de campagne zichtbaar waar het telt. Jouw boodschap wordt gezien, plant een zaadje, wordt onthouden en eigen gemaakt.

In co-creatie met jouw organisatie en doelgroep

Crossmediale communicatiemiddelen

25 jaar ervaring met maatschappelijke campagnes

Inclusief vooronderzoek, strategie, planning en resultaten-analyse

Plan een kennismakingsgesprek in, en ontdek wat jij kan bereiken met een campagne!

Eerst even kennismaken?

Plan dan een gratis kennismakingsgesprek in! Samen bespreken we jouw wensen, doelen en plannen, en kijken we wat Blik voor jouw organisatie kan betekenen.

Wie, wat, wanneer en waar

Goede campagnes spreken de taal van de doelgroep, in woord én in beeld. Wij betrekken jouw doelgroep in het ontwerpproces en maken hen onderdeel van het verhaal. Voor Blik is een campagne meer dan het zenden van een boodschap. Het gaat om weten waar, wanneer en hoe je iets onder de aandacht brengt. Een prachtige poster in een bushokje heeft geen effect wanneer je doelgroep daar niet is. En een video op social media werkt alleen als daarmee de juiste mensen bereikt. We plannen, onderzoeken en creëren en vinden de perfecte balans tussen een goed verhaal, sterke middelen, het perfecte moment en de juiste locaties.

  • Communicatie op maat gemaakt voor jouw doelgroep
  • Online en offline zichtbaarheid
  • Inzicht in de resultaten van je campagne

Bereik jouw doelgroep!

Prik een datum voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek

Publiekscampagne blik 3

Van verkennend onderzoek tot resultaten-analyse

Onderzoek
De mensen die je met je campagne wilt bereiken, weten zelf vaak het allerbeste hoe zij bereikt kunnen worden. We doen geen aannames en vullen niks in, maar verdiepen ons in jouw doelgroep en gaan met ze in gesprek. Wat is hun blik? Hoe worden ze graag aangesproken en wat werkt sowieso niet? We houden interviews, organiseren sessies met zoveel mogelijk betrokkenen en kijken waar mogelijke blinde vlekken zitten. Ook in het creatieproces betrekken we de doelgroep. We laten mensen meedenken en testen wat werkt en wat niet werkt.

Middelen maken
Met alles wat we geleerd hebben van de doelgroep, ontwikkelen we een verhaal dat bij de juiste mensen landt. De doelgroep ziet het, begrijpt het en ervaart het. We gebruiken alle elementen die nodig zijn om het verhaal goed te vertellen; van tekst tot beeld tot video. Met jouw kennis en onze inzichten uit de onderzoeksfase stellen we een plan op voor de campagne. Daarbij gebruiken we de juiste combinatie van kanalen, zowel online als offline.

Campagne voeren
De middelen en kanalen zijn bepaald. Samen met jou en je organisatie kijken we hoe lang en hoe vaak je jouw boodschap zichtbaar wilt maken. Vaak liggen hier strategische keuzes onder. Je organisatie heeft een bepaald budget en wil daar maximale impact mee maken. We stellen een tijdsplanning op en ondersteunen je bij het uitvoeren van de campagne. We monitoren de live resultaten uit online campagnes en stellen bij waar nodig. Drukwerk of andere praktische zaken? Wij zorgen dat alles geregeld is.

Resultaten en vervolgstappen
Na afloop van de campagnetijd analyseren we de resultaten en geven we een terugkoppeling. Hoeveel mensen zijn er bereikt? Was er een duidelijke call to action en is daar gehoor aan gegeven? Wat ging er goed, wat kan er beter? En wat betekent dat voor eventuele andere communicatie met deze doelgroep, niet alleen in deze campagne, maar ook op andere plekken in jouw organisatie? Afhankelijk van het thema en doel van de campagne, helpen we je met het bepalen en zetten van vervolgstappen.

Direct aan de slag?

Plan een kennismakingsgesprek in, en ontdek hoe je jouw doelgroep kunnen betrekken.