Expertise

Cocreatie en participatie

Samen met je doelgroep

Goede communicatie raakt en vertelt een verhaal waarin de ander zichzelf herkent. Bij het ontwikkelen van communicatiemiddelen wil je daarom weten waar mensen aan denken, wat ze beweegt, hoe ze praten. Daar kom je achter door in gesprek te gaan en alle perspectieven samen te brengen. Blik betrekt mensen al vroeg in de ontwikkelfase en neemt hun inbreng mee in het verdere proces. Samen denken, samen doen, samen maken.

25 jaar ervaring in co-creatie

Betrokkenheid bij je doelgroep

Creatieve sessies, workshops en gespreksstarters

Communicatie op maat, afgestemd op jouw organisatie

Plan een kennismakingsgesprek in, en ontdek op welke manieren jij co-creatie en participatie kunt inzetten!

Eerst even kennismaken?

Plan dan een gratis kennismakingsgesprek in! Samen bespreken we jouw wensen, doelen en plannen, en kijken we wat Blik voor jouw organisatie kan betekenen.

Co-creatie en participatie is het DNA van Blik

Wij geloven dat co-creatie en participatie onlosmakelijk verbonden zijn met communicatie. Het gesprek is ons favoriete communicatiemiddel en in alles wat we doen, betrekken we het allerliefst zoveel mogelijk mensen, zo vroeg mogelijk in het proces. Gesprekken ontstaan niet zomaar. Je moet de juiste mensen vinden, hen bij elkaar brengen en handvatten geven om een gesprek op gang te brengen, en op gang te houden.

  • Creatieve werkvormen en gespreksstarters op maat
  • Alle betrokkenen denken en doen mee
  • De uitkomst van gesprekken als basis voor communicatiemiddelen

    Doe het samen met je doelgroep!

    Prik een datum voor een vrijblijvende kennismaking

    Beeld cocreatie en sessies blik

    Van maken tot praten

    Gespreksstarters
    Wij zien het gesprek als het puurste communicatiemiddel, waar de hiƫrarchie tussen zender en ontvanger vervaagt. In een gesprek kunnen stiltes vallen. Er kan impulsief worden gereageerd. Een gesprek kan onverwachte wendingen nemen, en een licht schijnen op dingen waar je misschien nog helemaal niet aan had gedacht. Een gesprek kan je ontwerpen. Niet de uitkomst, maar de vorm. Dat is wat gespreksstarters doen. Een gespreksstarter kan veel vormen aannemen. Een zin, een knop, gesprekskaartjes of een animatievideo. Wij weten welke vorm het beste past bij jouw boodschap, doelgroep en organisatie.

    Participatie
    Participatie betekent mensen mee laten denken en doen. Het is mensen betrekken en naar ze luisteren. Niet alleen mee laten spelen, maar samen de spelregels bepalen. In creatieve werkvormen laten we zoveel mogelijk verschillende soorten mensen meedoen. Zij beslissen mee, voelen zich gehoord en serieus genomen. Door je doelgroep te laten participeren, wordt het draagvlak groter.

    Co-creatie
    Communicatie wordt beter door het samen met de doelgroep, in co-creatie, te ontwikkelen. Daar zijn we bij Blik heilig van overtuigd. Iedereen ziet en ervaart de wereld door een andere bril. Wanneer je daar gebruik van maakt en kijkt door de bril van je doelgroep, wordt het volledige verhaal zichtbaar. Co-creatie brengt verschillende perspectieven samen en schept herkenbaarheid. Op het gebied van co-creatie kennen wij het klappen van de zweep. Met op maat gemaakte workshops, sessies en werkvormen maken we het verhaal van jouw organisatie, samen met iedereen die onderdeel is van dat verhaal.

    Direct aan de slag?

    Plan een kennismakingsgesprek in, en ontdek hoe je jouw doelgroep kunnen betrekken.