Van maken tot praten
Gespreksstarters
Wij zien het gesprek als het puurste communicatiemiddel, waar de hiƫrarchie tussen zender en ontvanger vervaagt. In een gesprek kunnen stiltes vallen. Er kan impulsief worden gereageerd. Een gesprek kan onverwachte wendingen nemen, en een licht schijnen op dingen waar je misschien nog helemaal niet aan had gedacht. Een gesprek kan je ontwerpen. Niet de uitkomst, maar de vorm. Dat is wat gespreksstarters doen. Een gespreksstarter kan veel vormen aannemen. Een zin, een knop, gesprekskaartjes of een animatievideo. Wij weten welke vorm het beste past bij jouw boodschap, doelgroep en organisatie.
Participatie
Participatie betekent mensen mee laten denken en doen. Het is mensen betrekken en naar ze luisteren. Niet alleen mee laten spelen, maar samen de spelregels bepalen. In creatieve werkvormen laten we zoveel mogelijk verschillende soorten mensen meedoen. Zij beslissen mee, voelen zich gehoord en serieus genomen. Door je doelgroep te laten participeren, wordt het draagvlak groter.
Co-creatie
Communicatie wordt beter door het samen met de doelgroep, in co-creatie, te ontwikkelen. Daar zijn we bij Blik heilig van overtuigd. Iedereen ziet en ervaart de wereld door een andere bril. Wanneer je daar gebruik van maakt en kijkt door de bril van je doelgroep, wordt het volledige verhaal zichtbaar. Co-creatie brengt verschillende perspectieven samen en schept herkenbaarheid. Op het gebied van co-creatie kennen wij het klappen van de zweep. Met op maat gemaakte workshops, sessies en werkvormen maken we het verhaal van jouw organisatie, samen met iedereen die onderdeel is van dat verhaal.