Vaak is binnen een organisatie wel duidelijk wie je bent en wat je doet. Maar hoe vertaal je dat, zodat jouw verhaal ook voor de rest van de wereld helder is?
Jouw Corporate Identity
Het verhaal van jouw organisatie hoeven wij niet te bedenken. Dat is er al. Dat is jouw DNA. Het is aan ons om het naar boven te halen. Wij weten precies hoe we met een schepnet om moeten gaan.
Visuele identiteit
We vertalen jouw verhaal naar beelden en woorden die bij jou passen. We geven geur en kleur aan wie jij bent. We creëren jouw visuele identiteit. Deze visuele identiteit is ook voor de rest van de wereld herkenbaar. Medewerkers voelen zich weer thuis bij de organisatie. Ze weten weer waar ze ‘ja’ tegen zeiden toen ze er kwamen werken. Ze horen erbij.
Welke middelen gebruikt Blik om zichtbaar te maken wie jij bent?
Corporate identity Brandmanagement Kernwaarden in woord en beeld (her) Positionering Merkverhaal Jaarverslag of verantwoording Logo en pay off Huistijl, online en offline Templates en richtlijnen Brandmanual Digitale presentaties Social media strategie Magazine’s online en offline Corporate website
“Wij zitten klaar met ons schepnet!”
Blik geeft inzicht
ik wil duidelijk maken hoe het in elkaar zit
Zelfs de meest ingewikkelde materie wordt helder door het in beeld te brengen. Beeld maakt het begrijpelijk en tastbaar. Vormgeving is voor ons geen doel, maar een middel om jouw verhaal te communiceren.
Complexe informatie inzichtelijk maken
Jouw organisatie wil complexe informatie delen met de rest van de wereld. Maar cijfers alleen komen niet binnen. En met woorden kun je niet aangeven hoe groot X is, dat die ogenschijnlijk kleine Y het allerbelangrijkst is en dat X en Y alles met elkaar te maken hebben. Door jouw data visueel te maken, komt het tot leven. We laten verbanden zien in één beeld.
Samenwerking, innovatie, duurzaamheid en inclusiviteit. Het zijn termen die zo vaak zijn gebruikt dat ze hun betekenis verloren hebben. Maar het zijn wél woorden die je juist kiest om die grote betekenis. Wij geven ze zo vorm dat ze weer concreet worden. En dichtbij. Iedereen weet weer: dit gaat over mij.
Welke middelen gebruikt Blik om duidelijk te maken hoe het in elkaar zit?
Infographics Dashboard Animatie (explanimatie) Digitale presentaties Whitepapers Datavisualisatie Folders en brochures Short copy Iconen Bewegwijzering Customer journey map Persona’s beschrijven
Co-creatie is ons sleutelwoord. Ons ontwerp wordt namelijk zoveel beter als de mensen die betrokken zijn ook meedoen. Wij ontwerpen niet vóór jou, maar mét jou.
De kracht van samenwerken
Samen gaan we op zoek naar iedereen die een rol speelt in jouw verhaal. We stellen vragen en maken verbindingen. Door samen te creëren, komen we uiteindelijk tot precies wat er nodig is om jouw verhaal te vertellen.
Impact maken
Met co-creatie maken we impact op jouw organisatie en de mensen die ermee verbonden zijn. Wat we samen creëren, maakt deze verbinding zichtbaar.
Doordat iedereen écht onderdeel is van het proces, maken we op iedereen impact. Mensen worden zich bewust van hun eigen verhaal. Ze leren iets nieuws en doen nieuwe dingen (social return). Mensen die elkaar anders nooit zouden tegenkomen, leren elkaar kennen. Kortom: iedereen haalt iets uit het proces.
Bekijk hoe wij samen met cliënten, medewerkers en familie van cliënten van Abrona een interactief kwaliteitsrapport maakten.
Welke middelen gebruikt Blik om impact te maken?
Bewustwordingscampagne Campagnewebsite Warroom inrichten Strategiesessie Inspiratiesessie Brainstormsessie Co-creatie sessie Workshops over creativiteit en vrij denken Creatieve interventies Praatplaten
Blik maakt impact
ik wil verandering
De wereld verandert voortdurend. Dat betekent organisaties mee moeten bewegen. Maar hoe zorg je ervoor dat medewerkers in beweging komen?
Een proces
Veranderen is een proces. Een proces waarin medewerkers geïnformeerd
worden over de verandering. Maar bovenal is het een proces waarin teams
met elkaar in gesprek moeten gaan. Blik zorgt er met communicatie en
interventies voor dat jouw medewerkers elkaar zien en horen. Daar hebben
we geen vooraf uitgestippelde route voor, maar we volgen een weg die
bij jouw organisatie en medewerkers past.
Duwtje naar links of rechts?
Blik gaat samen met jou op pad. We kijken mee, lopen rond, houden
interviews en organiseren bijeenkomsten. We willen zoveel mogelijk
mensen spreken, van de werkvloer tot HR en het bestuur. Want pas dan
weet je op welke plekken en op welke momenten je jouw medewerkers een
duwtje in de rug kunt geven.
Communicatie en interventies
Wij bedenken interventies en zetten communicatie in. Soms is het
belangrijk om medewerkers eerst bewust te maken van hun eigen gedrag,
voordat zij een stap in de nieuwe richting kunnen zetten. We faciliteren
teamleiders om met hun team het gesprek over de verandering aan te
gaan. En voor bestuurders of managers maken we middelen die laten zien
waar de organisatie naar onderweg is. We ontwikkelen precies de
communicatie en interventies die jouw medewerkers in beweging brengen.
Bekijk hier hoe we interventies inzetten bij zorgorganisaties.