Vrijwillgers campagne header

Artikel

Iedereen ziet en ervaart de wereld anders

Hilversum kijkt door de bril van vrijwilligers

Het aantal mensen dat vrijwilligerswerk doet in Nederland, is in de afgelopen jaren flink gedaald. De gemeente Hilversum wil daar iets aan doen. Niet door als gemeente mensen aan te sporen om vrijwilligerswerk te doen, maar juíst door te laten zien wat vrijwilligerswerk betekent. En wat het mensen brengt.

We ontwikkelen een campagne waarin vrijwilligers en degenen die zij helpen, vertellen over wat ze doen. De verhalen verwerken we in verschillende communicatie uitingen. Van posters tot video’s, van krantenartikelen tot social media posts. We gebruiken de bril van de ervaringsdeskundigen, om echte verhalen te vertellen.

Hilversum vrijwilliger duos

Om een gesprek met je doelgroep aan te gaan, hoef je niet alles te weten. Soms is het al genoeg om vragen te stellen, zodat iemand die er wel veel over weet het verhaal kan invullen. En voor je het weet, staat er een campagne!

Hoe kan je een gesprek voeren met je doelgroep?

Wij denken graag mee