Ontwerpend onderzoeken
zo krijg je precies wat jij nodig hebt
Door Hanneke
Stel: je wil een campagne, rapport of animatie. Dus klop je bij Blik aan en deel je jouw wensen en ideeën. Maar dat betekent nog niet dat je precíes weet wat je krijgt. Want dat weten wij ook nog niet. Dat gaan we ontwerpend onderzoeken, of onderzoekend ontwerpen. Samen met jou. En bovenal: samen met jouw doelgroep.
Alles tegelijkertijd
Dat is eigenlijk heel spannend. Want we gaan beginnen, zonder dat we precies weten wat eruit komt. En dan nog zoiets. Het ontwerpproces bij Blik verloopt niet lineair. We gaan niet eerst inventariseren, om dan door te gaan naar de volgende fase. We gaan gelijk de diepte in. We onderzoeken, ontwerpen, ontwikkelen en communiceren tegelijk. Want door alles tegelijkertijd te doen, vormt zich al het middel waarvoor jij Blik hebt ingeschakeld.
Huh?
Laten we een voorbeeld nemen. We maken een campagne. Doordat je alles tegelijkertijd doet, begin je meteen met jouw campagne. Ook de start is relevant om te laten zien. Het hele proces hoort óók bij de campagne. Of eigenlijk: het proces ís de campagne!